Εκτύπωση

Μονοπάτι 5

Διαδρομή: ΧΩΡΙΟ – ΧΙΜΕΛΗ – ΓΑΜΠΑΣ – ΠΑΡΑΛΙΑ ΑΓΙΟΚΛΗΜΑ

Συνολικό μήκος διαδρομής: 6,8 χλμ.

Το πρώτο τμήμα του μονοπατιού είναι δρόμος και ξεκινά από το Χωριό, στρίβει αριστερά μετά τον ΟΤΕ και λίγο πριν από το εκκλησάκι του Αγίου Ευσταθίου, ακολουθούμε το πολύ καλά διατηρημένο καλντερίμι που περνάει από καλλιεργημένους ελαιώνες σε αναβαθμίδες και με όμορφες ξερολιθιές από τα χαρακτηριστικά πολύχρωμα πετρώματα της Κιμώλου.

Κάτω δεξιά σας βλέπετε σε άλλο καλντερίμι το μοναδικό παλιό πέτρινο γεφύρι του νησιού και το ανατολικό δίκτυο μονοπατιών και δρόμων του νησιού. Συνεχίζοντας στην τοποθεσία Ξεύρη βλέπετε γύρω τα διάσπαρτα ξωκλήσια της Κιμωλιακής υπαίθρου και την θέα στο γεωλογικό ανάγλυφο του σχεδόν στρογγυλού νησιού. Ανηφορίζοντας με ήπια κλίση, θα φτάσετε λίγο πιο χαμηλά από την Αγία Αικατερίνη σε χωματόδρομο που ακολουθώντας τον, θα βρεθείτε σε ένα κόμβο χωματόδρομων. Από εκεί έχετε τη δυνατότητα ή να ακολουθήσετε κατηφορικό καλντερίμι που φτάνει στο χωματόδρομο που υπάρχει η τσιμενταρισμένη υπόγεια δεξαμενή νερού με ποτίστρα ή να ακολουθήσετε τον κατηφορικό χωματόδρομο μέχρι να φτάσετε στο προαναφερόμενο πηγάδι-δεξαμενή. Από το σημείο αυτό αρχίζει ανηφορικό καλοδιατηρημένο καλντερίμι με τη σήμανση αριθμός 5. Ανηφορίζοντας περνά κάτω από το ξωκλήσι της Πανιαγιάς Χιμέλης και συνεχίζοντας φτάνει στο διάσελο με θέα στις βόρειες ακτές (Μοναστήρια, Βρωμόλιμνη κλπ.) και προς το Χωριό. Μετά το διάσελο το καλοδιατηρημένο μονοπάτι συνεχίζει για περίπου 20' σχεδόν ισοϊψώς και φτάνει σε λείο εκτεταμένο βράχο με απεριόριστη θέα σε ολόκληρη τη βόρεια πλευρά του νησιού. Ακολουθώντας τη σήμανση αριθμός 5 στο σχεδόν λαξευμένο μονοπάτι στο βράχο στη θέση «Γαμπάς», συνεχίζετε στο διάσελο όπου αφήνοντας δεξιά ερείπια αγροικιών αρχίζετε να κατηφορίζετε στρίβοντας αριστερά και κατηφορικά με δυτική κατεύθυνση. Το καλοδιατηρημένο μονοπάτι κατηφορίζοντας περνά από ερειπωμένες αγροικίες και μέσα από ελαιώνες και άγρια βλάστηση καταλήγει στην παραλία Αγιόκλημα με δύο μεγάλα αλμυρίκια για σκιά, ωραία αμμουδιά και πεντακάθαρα νερά. Κολυμπώντας μπορείτε να φτάσετε στη Θερμοπηγή, σημείο που πολύ καυτό νερό κυλάει από πηγή μέσα στη θάλασσα.

Εναλλακτικά: Υπάρχει η δυνατότητα κυκλικής πορείας αν ανεβείτε για 100 περίπου μέτρα από την παραλία και ακολουθήσετε το μονοπάτι δεξιά με κατεύθυνση νότια το οποίο περνά πάνω από την παραλία «Κάστρο». Σε λίγο θα συναντήσετε τη σήμανση αριθμός 3 και αν την ακολουθήσετε θα φτάσετε από άλλη διαδρομή στις Κεφάλες και στη θέση Σκλάβος, όπου από χωματόδρομο μπορείτε να επιστρέψετε στο Χωριό.

Αριθμός σήμανσης: 5, Συνολικό μήκος διαδρομής: 6,8χλμ.