Εκτύπωση

Μονοπάτι 1

Διαδρομή: ΧΩΡΙΟ - ΣΕΛΑΔΙ – ΜΑΥΡΟΔΑΣΟΣ – ΠΑΡΑΛΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ

Συνολικό μήκος διαδρομής: 7χλμ.

Από το Χωριό, πίσω από τον ΟΤΕ από το γεφυράκι ακολουθείτε τσιμεντόδρομο και στη συνέχεια χωματόδρομο μήκους περίπου 2.800 μ., φτάνετε στην αρχή του μονοπατιού, αφού περάσετε και από ένα καλοδιατηρημένο υπαίθριο «ομπρουδέκτη» (ομβροδέκτη), άλλων εποχών και αναγκών.

Το πρώτο χαρακτηριστικό μεταλλικό σήμα με τον αριθμό 1 σε ένα βράχο οδηγεί τα βήματά σας σε ένα καλοδιατηρημένο καλντερίμι ανάμεσα σε ελαιώνες και αμπελάκια. Το καλντερίμι κατηφορίζει και συνεχίζει σε μονοπάτι στην κοίτη ενός ξεροπόταμου (χειμάρρου). Σε λίγο αφήνετε την κοίτη του χειμάρρου σε μια δεξιά στροφή όπου ένα παλιό καλντερίμι ανηφορίζει πάλι ανάμεσα σε ψηλές πετρόχτιστες ξερολιθιές, στην τοποθεσία που λέγεται Μαυροδάσος. Σε λίγο, οι ελαιώνες αραιώνουν σιγά-σιγά και ξεδιπλώνεται μπροστά σας η θέα στις βόρειες ακτές της Μήλου. Το μονοπάτι συνεχίζει ανάμεσα στις πολλαπλές αναβαθμίδες σε πλαγιά ενώ κάτω αριστερά διακρίνεται η συνέχεια του χειμάρρου. Μετά από διαδοχικές εναλλαγές κατηφορικών και ανηφορικών σημείων θα δείτε από ψηλά την παραλία Ελληνικά και θα κατηφορίσετε προς την παραλία από χωματόδρομο που συνδέεται με το μονοπάτι. Αν κινηθείτε προς την παραλία «Δέκας» μπορείτε να πάρετε το λεωφορείο και να επιστρέψετε στο Χωριό.

Εναλλακτικά: Υπάρχει η δυνατότητα να συνεχίσετε από την παραλία Ελληνικά προς την παραλία Μαυροσπήλια με κατεύθυνση δυτικά, απ' όπου στο τέλος της παραλίας αρχίζει χωματόδρομος και το μονοπάτι αριθμός 2 που αν το ακολουθήσετε θα φτάσετε στο Σκιάδι μετά στη θέση «Σκλάβος» και στη συνέχεια να ακολουθήσετε το χωματόδρομο που θα σας φέρει πίσω στο χωριό, κάνοντας έτσι μια κυκλική πορεία.

Αριθμός σήμανσης: 1, Συνολικό μήκος διαδρομής: 7χλμ.