Εκτύπωση

Μονοπάτι 2

Διαδρομή: ΧΩΡΙΟ – ΣΚΛΑΒΟΣ – ΣΚΙΑΔΙ – ΠΑΡΑΛΙΑ ΜΑΥΡΟΣΠΗΛΙΑ

Συνολικό μήκος διαδρομής: 8χλμ.

Το πρώτο τμήμα του μονοπατιού είναι δρόμος και ξεκινά από το Χωριό, στρίβει αριστερά μετά τον ΟΤΕ και λίγο πριν από το εκκλησάκι του Αγίου Ευσταθίου, συνεχίζοντας τον δρόμο φτάνετε στην τοποθεσία «Σκλάβος», όπου θα δείτε τις ειδικές πινακίδες σήμανσης με αριθμούς 2 και 3, για δύο μονοπάτια. Τις ακολουθείτε πάνω στο παλιό καλντερίμι σε πολύ καλή κατάσταση το οποίο κινείται ανάμεσα σε ελαιώνες, μποστάνια και γραφικές ξερολιθιές.

Λίγο πιο κάτω από δύο πετρόχτιστες παλιές αγροικίες στ' αριστερά του παλιού καλντεριμιού, (800μ. περίπου από την έναρξη στον «Σκλάβο», θα συναντήσετε δεξιά σας διακλάδωση για το μονοπάτι αριθμός 3. Εσείς συνεχίζετε στη σήμανση αριθμός 2 αγνοώντας την επόμενη διακλάδωση που οδηγεί στην Μακρόπουντα και κατηφορίζει ελαφρά με κατεύθυνση προς νότο. Όταν φτάσετε σε ένα αγροτόσπιτο, το τοπίο αλλάζει και πεζοπορείτε πλέον σε ιδιαίτερων σχηματισμών γεωλογικά πετρώματα, χωρίς βλάστηση. Οι ιδιαίτεροι σχηματισμοί θα εξάπτουν τη φαντασία σας ώσπου φτάνοντας σε ένα μικρό υψωματάκι, θα αντικρύσετε μπροστά σας το «σκιάδι» ένα μονόλιθο, πέτρινο μανιτάρι, ένα σπάνιο γεωλογικό σχηματισμό όπου μπορείτε να ξαποστάσετε στη σκιά του αφού μοιάζει με πέτρινο δένδρο. Αφού ξεκουραστείτε λίγο, ακολουθείτε τη σήμανση αριθμός 2 και κατηφορίζετε την πλαγιά, σε άγριο τοπίο, φτάνετε στην κοίτη ενός χειμάρρου, συνεχίζετε απέναντι ανηφορίζοντας και μετά στρίβοντας αριστερά, μέχρι να βρείτε και πάλι το παλιό καλντερίμι που χρησιμοποιούσαν οι αγρότες του νησιού για να φτάνουν στα χρήματά τους. Τώρα, σχεδόν ισοϊψώς, με θέα τις βόρειες ακτές της Μήλου νότια ενώ δυτικά ερειπωμένες αγροικίες, κινείστε ακολουθώντας τη σήμανση, αφήνετε στα δεξιά σας ένα παλιό μαντρί και σταδιακά στο γύρω τοπίο βλέπετε πάλι ελαιώνες. Σε λίγο, κάτω χαμηλά, φαίνεται πρώτα η μικρή αλλά πολύ όμορφη παραλία «Λάκκος» που για να φτάσετε θα κόψετε δρόμο μέσα από καλλιεργημένες εκτάσεις. Ακολουθώντας το μονοπάτι κατηφορικά στην πλαγιά, φτάνετε στην κοίτη ενός χειμάρου που έχει μετατραπεί σε χωματόδρομο και καταλήγει στο δυτικότερο σημείο της παραλίας «Μαυροσπήλια», όπου υπάρχουν που και που αγροτόσπιτα και μεγάλα αλμυρίκια πάνω στο χωματόδρομο που υπάρχει παράλληλα με την παραλία.

Εναλλακτικά: Υπάρχει η δυνατότητα να συνεχίσετε από την παραλία Μαυροσπήλια προς την παραλία Ελληνικά με κατεύθυνση ανατολικά, απ' όπου στο τέλος της παραλίας αρχίζει χωματόδρομος και το μονοπάτι αριθμός 1 που αν το ακολουθήσετε θα φτάσετε στο Μαυροδάσος και μετά στη θέση «Σελάδι» όπου, αν ακολουθήσετε το χωματόδρομο θα σας φέρει πίσω στο χωριό, κάνοντας έτσι μια ευχάριστη κυκλική πορεία.

Αριθμός σήμανσης: 2, Συνολικό μήκος διαδρομής: 8χλμ.